Les feines haurien d’acabar en juny, però el funcionament de molts components és erràtic, malgrat la insistència del Consell d’Eivissa
El Consell d’Eivissa i els cinc ajuntaments s’han reunit amb l’empresa pública Red.es, depenent del Ministeri per a la Transformació Digital i la Funció Pública, que dirigeix el sr. Óscar López, per expressar-los el malestar i descontent que suscita el mal funcionament de la majoria de components del projecte Smart Island i què, segons informa l’ens estatal, hauria de finalitzar en juny de 2025.
«Encara que teòricament som a la fase final d’implementació del Projecte, la realitat és que als carrers dels nostres municipis, la contracta adjudicada per Red.es no ha estat capaç d’arreglar els problemes de connectivitat dels tòtems d’informació del transport públic, ni de fer funcionar les pantalles que informen de la capacitat dels aparcaments, i l’estat en que es troba, ens allunya de ser l’illa intel·ligent que es pretenia amb aquest projecte», ha manifestat el director insular de Noves Tecnologies, Javier Torres.
En aquest sentit, el director insular ha detallat, component a component, les nombroses deficiències que el projecte executat pel Ministeri presenta a poc més d’un mes de, teòricament, donar per concloses les feines: «a hores d’ara els 160 tòtems d’informació del transport públic no funcionen, malgrat les nombroses reunions mantingudes. Hi ha un problema de xarxa que Red.es ha de resoldre», ha lamentat Torres.
Igualment, «els panells d’informació de l’estat dels aparcaments també presenten deficiències, per exemple hi ha alguns que directament s’han instal·lat a llocs o no hi ha possibilitat de posar llum elèctrica. A més, hi ha aparcaments que tenen diverses entrades, i s’han col·locat sensors només a una», ha lamentat el director insular, qui creu que l’empresa adjudicatària «mai ha estat conscient de la importància que aquest projecte té per a l’illa d’Eivissa».
Quant als sistemes de controls de l’aforament de platges, «no estan funcionant totes les càmeres i portam molt de temps esperant informació per part de l’adjudicatària sobre quina és l’empresa que s’hauria de fer càrrec dels equips que encara podrien estar en garantia».
No només això, també hi ha problemes amb l’App d’Ibiza Smart Island per a mòbils, una aplicació que «tenint un caire important turístic, no s’havia previst per part de l’adjudicatària traduir-la a l’anglès i que, inclús, a un mes i mig d’acabar la licitació, no està ni tan sols descarregable des de les plataformes Android o iOs, malgrat que temps enrere havia arribat a estar disponible»
En definitiva, des del Consell d’Eivissa es demana «seriositat a l’adjudicatària, i més contundència a Red.es, que va assumir la responsabilitat de convertir Eivissa en tot un referent en el món de la intel·ligència turística, i que per mor d’una mala execució, pot quedar molt allunyada d’aquelles aspiracions que com a illa mantenim».