Noticias relacionadas

Instal•lats els radars fixos de Can Guillemó i Sant Francesc a petició del Consell Insular d’Eivissa

Instal•lats els radars fixos de Can Guillemó i Sant Francesc a petició del Consell Insular d’Eivissa

La institució insular inicia els tràmits per reduir la velocitat a Can Guillemó a 60 km/h. Es dona aquesta passa després que la DGT hagi accedit a la petició del Consell de posar radars en aquest tram i a Sant Francesc

El conseller d’Infraestructures Viàries del Consell Insular d’Eivissa, Mariano Juan, ha demanat al Govern Balear la reducció de la velocitat màxima del tram de Can Guillemó, passant de 80 a 60 km/h, després que la Direcció General de Trànsit (DGT) hagi instal·lat el radar que va sol·licitar la institució insular per controlar la velocitat en aquest punt conflictiu de la xarxa viària per l’acumulació de diversos accidents greus.

“L’objectiu és reduir al màxim la velocitat en aquest tram i garantir que el radar sigui una mesura efectiva”, ha explicat Juan, qui ha remarcat que es tracta del segon radar fixe demanat pel Consell a la DGT: l’altre s’ha instal·lat a l’EI-900 a Sant Francesc de ses Salines.

Com ha recordat Juan, les peticions des del Consell d’Eivissa aquests darrers quatre anys a la DGT per què instal·lés radars en aquests trams perillosos de la xarxa viària insular “han estat constants perquè, des del Departament d’Infraestructures Viàries vàrem implantar mesures, com reduir la velocitat i senyalitzar millor els passos de vianants, però es feia necessari el control de velocitat dels vehicles que hi circulen i la instal·lació d’aquests radars és fonamental”.

Juan ha mostrat la seua “satisfacció davant l’atenció de la DGT a la nostra petició”, ja que els radars en aquestes carreteres “permetran  garantir la seguretat en aquestes zones tant per a vianants com per a conductors”.

Respecte de Can Guillemó, Juan ha explicat que el Departament de Xarxa Viària ha executat diverses actuacions en el tram urbà d’aquesta carretera, com són la millora de la senyalització del semàfor amb senyals lluminosos i s’ha reduït la velocitat màxima del tram de 80 km/h a 50 km/h. Ara, amb el radar demanat a la DGT, “hem impulsat que es baixi a 60 km/h la velocitat en el tram previ al urbà que ja té limitació a 50 km/h, el que permetrà que els usuaris de la via hagin de reduir la velocitat progressivament, passant per una zona de radar de limitació a 60 km/h”.