- L’Oficina de Lluita contra l’intrusisme presenta el seu pla de xoc als consells insulars i al Govern balear en el marc de la fira ITB de Berlín
- El principal proveïdor nacional de dades turístiques posa Eivissa com exemple d’ús de la informació per acabar amb les il·legalitats
El Consell d’Eivissa ha presentat avui, en el marc de la fira de turisme de Berlín ITB, les novetats de l’Oficina de Lluita contra l’Intrusisme, que ha redissenyat tot el seu funcionament automatitzant la detecció de lloguers turístics no reglats, gràcies a la integració de les dades del Sistema d’Intel·ligència Turística d’Eivissa (SIT Eivissa) i del servei d’Innovació del Consell d’Eivissa a aquesta lluita.
A la pràctica, el director insular de Lluita contra l’Intrusisme, Enrique Gómez Bastida, ha explicat durant la reunió que el que s’ha aconseguit és creuar les dades dels cadastres municipals, denuncies de les policies locals, del servei d’inspecció turística, de la base de dades de llicències turístiques del Consell Insular i de la monitorització constant del SIT Eivissa, que empra dades pròpies i del principal proveïdor de dades turístiques del país, Mabrian, que ha participat en aquesta trobada.
Gràcies a aquest flux de feina, es facilita i s’alleugera la detecció de lloguers turístics il·legals, el que permet iniciar els tràmits sancionadors i executar, en base als acords assolits amb diferents plataformes com Booking o Airbnb, eliminar l’oferta de les principals pàgines web de comercialització.
D’altra banda, en la reunió d’avui s’ha explicat en què consistirà la Mesa contra l’Intrusisme integrada per les administracions insular i locals, pel Govern balear, per les patronals turístiques i sindicats i per les principals plataformes de lloguer turístic.
Expectatives del mercat alemany
D’altra banda, el president del Consell d’Eivissa, Vicent Marí, ha avançat que el mercat Alemany és “prioritari” per a Eivissa, i que després d’una davallada durant anys, en 2024 es va produir una recuperació que ara, en 2025, s’ha de consolidar. En aquest sentit, el president i màxim titular d’Ordenació Turística, ha recordat que el mercat alemany destaca en el segment de turisme familiar, i presenta una despesa mitjana per persona més altra que altres destinacions, “que són justament els valors que buscam en els nostres viatgers”.