La Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears (BOIB núm. 166 de 30 de novembre de 2013) regula, entre altres, el règim jurídic i el procediment d'intervenció administrativa en l'exercici d'activitats, tant de titularitat pública com privada.
Als consells insulars els correspon l'autorització de les activitats supramunicipals, segons el que estableix l'article 6 de la Llei 7/2013, de 26 de novembre:
Els consells insulars són les administracions competents per tramitar els expedients, inspeccionar i exercir la potestat sancionadora en activitats supramunicipals subjectes a aquesta Llei i que es desenvolupin íntegrament a la seva illa, sempre que no siguin activitats incloses en el punt 4 d'aquest article.
ACTIVITATS PERMANENTS SUPRAMUNICIPALS
Les activitats permanents són les que es fan amb una durada indeterminada i que disposen d'una infraestructura i un emplaçament estable, que en el cas d'activitats supramunicipals, abasta a més d'un terme municipal.
El procediment aplicable a les activitats permanents està especificat en el títol IV de la Llei 7/2013, en funció de les característiques de l'activitat: major, menor, o innòcua amb obres o sense obres.
Les característiques de classificació de les activitats estan nomenades en l'annex I de la Llei.
ACTIVITATS NO PERMANENTS
Són aquelles activitats que es fan de manera puntual en un establiment físic, lloc o recorregut concret i amb una durada predeterminada. En tot cas, la durada en el temps serà la imprescindible per dur a terme l'activitat.
Les activitats no permanents es divideixen en grans, que per les seves característiques necessiten un control administratiu previ més estricte, i menors, que són les altres activitats.
Entre les activitats menors estan les de recorregut, que solen tenir una finalitat esportiva com atletisme, ciclisme, triatló o automobilisme entre d'altres.
Donada la casuística i el caràcter singular d'aquestes activitats, es recomana fer la sol·licitud de l'activitat amb dos mesos d'antelació, per poder disposar del temps necessari per a realitzar les gestions corresponents entre les administracions afectades per la realització de la prova.
El procediment per a la gestió de les autoritzacions d'aquestes activitats es tramiten a la seu electrònica de el Consell Insular d'Eivissa. Poden accedir al tràmit i la documentació requerida des de l'apartat Tràmits i Documentació d'aquesta mateixa pàgina.