El Consell d’Eivissa comptarà amb un estand de 200 metres quadrats en què hi participaran els cinc ajuntaments de l’illa i 13 empreses privades turístiques
El Consell d’Eivissa promocionarà la seua oferta desestacionalitzadora entre els dies 24 i 28 de gener al saló turístic FITUR, la principal cita per al mercat turístic nacional i una de les més importants del món. L’any passat, més de 280.000 persones van visitar aquest esdeveniment que té lloc al recinte Ifema de Madrid.
El president del Consell d’Eivissa, Vicent Marí, i màxim responsable del Departament de Promoció Turística, ha explicat que el mercat nacional és actualment el principal emissor de turistes que arriben a la nostra illa. Segons dades de l’operador aeroportuari AENA, 1.886.138 passatgers han arribat en 2023 provinents d’aeroports espanyols. És un 10,55% més que l’any 2022. El següent mercat per importància és el Regne Unit (925.414 passatgers), seguit de l’italià (455.526 passatgers), l’alemany (319.886 passatgers) i l’holandès (305.118 passatgers).
Per aeroports, el principal aeroport nacional emissor és Barcelona (615.839 passatgers), seguit de Madrid (489.013 passatgers), el de Palma (280.200 passatgers) i València amb 177.989 passatgers.
Per tot això, Vicent Marí ha posat de relleu la importància de seguir promocionant en el mercat nacional “una part d’Eivissa que hem de fer més coneguda com és la gastronòmica, la patrimonial, la natural i l’esportiva, que està permetent que les temporades turístiques siguin cada vegada més llargues, el que beneficia a empreses i treballadors que poden gaudir de més estabilitat”, ha explicat el president.
En aquest sentit, “l’aposta del Consell d’Eivissa en aquesta fira de FITUR anirà en dos direccions, la promoció d’elements que ajudin a consolidar el creixement de la temporada, com són les proves esportives, i també donar a conèixer als operadors i empresaris l’aposta del Consell d’Eivissa per la formació i l’especialització del capital humà d’aquesta illa, amb un fort impuls de l’Escola d’Hoteleria, així com de futures infraestructures com la Residència d’Estudiants, l’Escola Oficial d’Idiomes o el Centre Bit, que seran una realitat en breu al Parc Insular de Serveis de sa Coma”.
L’estand d’Eivissa
Pel que fa l’estand d’Eivissa (Pavelló 9 – estand 9C01), comptarà amb 299 metres quadrats dividits en zona de benvinguda, espai de presentacions i zona de reunions. En total hi haurà a l’estand 18 expositors de què 5 són ajuntaments i 13 són empreses privades.
Els dies 24 i 25 de gener l’estand serà escenari de diverses presentacions d’empreses privades i ajuntaments que es complimentaran amb una mostra de productes locals gastronòmics a càrrec de la xef Marga Orell. El Consell d’Eivissa per la seua banda promocionarà l’oferta esportiva en un acte que tindrà lloc dijous a les 18 hores al local Comet Madrid.
Esdeveniment amb esportistes d’elit
L’acte central de la promoció turística d’Eivissa tindrà lloc el dijous, 25 de gener, a la sala ‘Comet’ del carrer Alfonso XII, 30 de Madrid. Aquest esdeveniment estarà presentat per la televisiva Lourdes García Campos i comptarà amb la presència de destacats esportistes com el recordman de mitja marató Carlos Mayo, el regatista Guillermo Altadill, que ha completat 7 de les 10 voltes al món en què ha participat, el ciclista guanyador de 7 grans voltes Alberto Contador, el guanyador d’un Tour de França Óscar Pereiro, els olímpics Dani Mateo i Marc Tur, el migfonista Reyes Estévez, el corredor d’ultra distància Juan Dual, la triatleta Marta Sánchez i la trail runner Núria Picas.
Els ajuntaments
Enguany els cinc ajuntaments estaran representats a l’estand amb un mostrador cada un. En aquest sentit, a la roda de premsa han estat presents els alcaldes de Santa Eulària des Riu, Sant Josep de sa Talaia i Sant Joan de Labritja i els regidors de Turisme d’Eivissa i de Sant Antoni de Portmany.
Des de l’Ajuntament d’Eivissa, la regidora Laura Planells ha explicat que la ciutat centrarà la seua promoció en el 25 aniversari de la declaració com a ciutat Patrimoni de la Humanitat, acompanyant aquesta efemèride d’un potent programa cultural. Per a Eivissa, a més de la cultural, la vessant gastronòmica “és estratègica per aconseguir visitants fora dels mesos de temporada alta”. A més, l’Ajuntament d’Eivissa presentarà un innovador sistema d’intel·ligència artificial turística que millorarà “l’experiència dels viatgers i el coneixement estratègic del consistori sobre ells”.
Santa Eulària des Riu reforça en aquesta edició el seu interès en potenciar els segments de turisme familiar, d’oci, cultural i esportiu, orientat a diversos perfils de visitants en les que també destaca la renovació de diferents productes. En aquest sentit l’alcaldessa Carmen Ferrar ha destacat la Guia d’Activitats nàutiques, amb experiències de navegació, submarinisme, pàdel surf, i altres propostes que es complementen amb propostes de turisme actiu com el senderisme o el cicloturisme. Com en altres ocasions, Santa Euària promocionarà els seus Hotels i Restaurants amb encant així com el tresor gastronòmic local gràcies a la guia ‘Tradició a la carta’.
L’alcalde de Sant Josep, Vicent Roig, ha explicat que “seguint amb la tendència iniciada en la World Travel Market hem tancat una important agenda de reunions amb agències de viatges, turoperadors i mitjans de comunicació”. A més, l’Ajuntament ha explicat que es donarà “màxim suport” al teixit privat “amb què compartim interessos comuns”, referint-se a la presentació que Concept Hotel Group farà a l’estand d’Eivissa per presentar un nou hotel al municipi josepí. A més, es promocionarà el concepte de ‘Sant Josep és música’ com a concepte complementari a l’activitat turística, apostant per la música en directe en acústic de màxima qualitat. Igualment es donaran a conèixer els equipaments MICE del municipi “com a eina que ens pot ajudar a allargar la temporada”. Per donar a conèixer tot això, Sant Josep ha organitzat un esmorzar de feina en el marc de la fira.
Per altra banda, el regidor de Turisme de Sant Antoni de Portmany, Miguel Tur, ha explicat que el seu municipi continua impulsant la campanya ‘San Antoni 365, un sol todo el año’ promocionant ‘San Antoni, un lugar para celebrar’ posant de relleu gastronomia, part rural i cultura. En aquest sentit el municipi ha presentat una campanya enfocada al nord d’Espanya per la qual invertiran prop de 20.000 euros en la promoció del municipi en aquelles ciutats amb connexions aèries directes des de setmana Santa fins el mes d’octubre.
Finalment, la regidora de Sant Joan de Labritja Carmen Rodríguez ha explicat que el seu municipi “vol destacar el valor del seu patrimoni natural i la seua oferta turística diferenciada, allunyada de la remor i les massificacions”. En aquest sentit Sant Joan posarà en valor “l’oportunitat de les nostres quatre parròquies de parar el temps i gaudir de l’Eivissa més rural i autèntica”. Així, Sant Joan posarà en valor la seua gastronomia, les cales i l’entorn “sempre amb un ferma compromís amb la renovació i la millora dels nostres indrets turístics”, ha conclòs.