Tràmits Govern Balear

Tràmits del Govern Balear

A través del servei d'atenció de la ciutadania pot realitzar una sèrie de tràmits de Govern Balear.

Titulacions Nàutiques

  • Patró Navegació Bàsica (PNB)
  • Patró Embarcacions d'Esbarjo (PER)
  • Patró de Iot
  • Capità de Iot
  • Moto A
  • Moto B
  • Patró Navegació Bàsica habilitació  vela
  • Patró Embarcacions d'Esbarjo habilitació vela
  • Patron de Iot habilitació vela
  • Capità de Iot habilitació vela

Documentació a presentar per a la realització de l'examen

  • Sol·licitud
  • Espanyols: Fotocopia DNI
  • Estrangers: Fotocòpia NIE acompanyat del passaport o targeta d'identitat del país corresponent en vigor.
  • Justificant d'ingrés de la taxa (l'han de treure de la pàgina web de l'Agència Tributària de les Illes Balears ATIB model 046)
  • Quan la titulació a la qual es vulguin examinar, sigui superior al Patró d'Embarcacions d'Esbarjo (PER), hauran de presentar el títol immediatament inferior.

Documentació a presentar per a sol·licitar la titulació

  • Sol·licitud
  • Espanyols: Fotocopia DNI
  • Estrangers: Fotocòpia NIE acompanyat del passaport o targeta d’identitat del país corresponent en vigor.
  • Justificant d'ingrés de la taxa (pàgina web de l'Agència Tributària de les Illes Balears ATIB model 046)
  • Certificat mèdic oficial en vigor expedit per un Centre de Reconeixement de Conductors (CRC) o certificat mèdic de l'Institut Social de la Marina, o bé fotocòpia del permís de conduir vehicles terrestres a motor en vigor, si no han transcorregut més de dos anys des de la seva expedició per un CRC, així com certificat mèdic de revisió de vista.
  • Certificat de realització de pràctiques bàsiques de seguretat i navegació o certificat d'haver superat l'examen pràctic.
  • Certificat de realització de curs de formació de radiocomunicacions.
  • Certificat de practiques d'habilitació per a la navegació a vela o per a atribucions complementàries.

Renovacions

  • Fotocòpia del titulo acreditatiu (títols expedits per aquesta comunitat autònoma)
  • Expedició del títol de patró de iot o capità de iot, fotocòpia del títol inferior (títols expedits per aquesta comunitat autònoma) o ben original i còpia (còpia compulsada)  o certificat acreditatiu expedit per l'òrgan que el va emetre (títols inferiors expedits per altres administracions).
  • En els casos de perduda la sol·licitud haurà d'acompanyar-se d'una declaració jurada.
  • En els supòsits de robatori, s'haurà d'adjuntar còpia de l'escrit de denúncia.
  • En els supòsits de deterioració de la targeta, s'haurà de presentar la targeta deteriorada.
  • Justificant d'ingrés de la taxa (pàgina web de l'Agència Tributària de les Illes Balears ATIB model 046)

Charter

Documentació necessària per al lloguer d'embarcacions i vaixells d'esbarjo:

  • Declaració responsable per al lloguer d'embarcacions i vaixells d'esbarjo espanyols i comunitaris (Xàrter nàutic).
  • Justificant d'ingrés de la taxa (pàgina web de l'Agència Tributària de les Illes Balears ATIB model 046)
  • Durada 1 any. 

Associacions

Sol·licituds

  • Inscripció en el Registre vigent
  • Declaració d'utilitat pública directiva
  • Canvi de domicili
  • Llista d'entitats actuació
  • Aportació de rectificacions d'inscripció
  • Modificació d'estatuts
  • Dissolució de l'entitat
  • Còpia compulsada de documents
  • Presentació de comptes anuals
  • Aportació de rectificacions de modificació
  • Adaptació a la normativa
  • Canvi de la junta
  • Certificat
  • Presentació del pla
  • Diligència de llibres

Documentació a presentar

  • Estatuts
  • Taxa pagada (pàgina web de l'Agència Tributària de les Illes Balears ATIB model 046)
  • Comptes de l'exercici.
  • Acta fundacional
  • Llibres.
  • Pla d'actuació de l'exercici.
  • DNI, NIE, Passaport.
  • Model 600.

* Per a aclariments han de trucar al telèfon 971 176241 

 

Parelles Estables

Informació

  • El registre de Parelles Estables és un registre administratiu, que constata una situació administrativa que no té incidència en l'estat civil de les persones inscrites.
  • Així mateix, en tractar-se d'una situació administrativa, només té validesa en el territori de la nostra comunitat autònoma pel que, en cas que la persona interessada vulgui fer valer la seva condició de parella estable en una altra comunitat autònoma, haurà d'inscriure's en el Registre corresponent d'aquesta comunitat, d'acord amb les prescripcions que la seva normativa estableix. 
  • En la nostra comunitat autònoma, el règim jurídic de les parelles estables s'assimila en molts aspectes al règim jurídic del matrimoni.

Documentació a presentar

  • Sol·licitud
  • Dni, targeta de residència o passaport amb segell d'entrada al país
  • Certificat actualitzat de fe de vida i d'estat civil (del Registre Civil) per a nacionals i estrangers
  • En el supòsit de viduïtat, s'haurà d'adjuntar un certificat de defunció de l'anterior parella o la seva inscripció en el Registre i una còpia del llibre de família.
  • Les persones divorciades han d'adjuntar la inscripció del divorci en el Registre Civil.
  • Certificat d'empadronament dels últims 10 anys, continus, o d'adquisició voluntària del veïnatge civil balear.
  • Les persones nascudes a l'estranger han de presentar un certificat que acrediti l'estat civil al país d'origen (solter/soltera, divorciat/divorciada o vidu/vídua), expedit pel Registre Civil de la localitat de naixement, degudament legalitzats o amb postil·la per a la seva validesa a Espanya.
  • Taxa pagada (pàgina web de l'Agència Tributària de les Illes Balears ATIB model 046)

* Per a aclariments han de trucar al telèfon 971 177155 o poden acudir al IBAS (Institut Balear d'Assumptes Socials) al carrer Abad i La Serra, 47 (Eivissa), que els poden resoldre els dubtes que tinguin. Telèfon de cita prèvia 971 225797