El Consell d’Eivissa aprova el primer pas per al projecte de la variant de Sant Rafel i ho obre a la participació ciutadana

 

El Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa ha aprovat inicialment el projecte de la variant de Sant Rafel i ho obre a la participació ciutadana, després del resultat d'un estudi informatiu que conclou que, d'entre totes les alternatives, l'alternativa 7 és l'òptima.

Així, aquesta alternativa ha estat triada amb criteris tècnics pel Consell d’Eivissa entre les set propostes diferents presentades al Govern, i l'objectiu és reduir la quantitat de cotxes que passen pel centre del poble que, amb un pressupost de 21.088.177,83 euros, suposarà una nova variant de nou traçat per la zona nord-oest de Sant Rafel.

D'aquesta manera, aquesta alternativa presenta la proposta de construir glorietes entre el camp de futbol i la Nàutica Sant Rafel, a més d'en la intersecció amb la de Corona i la continuació de l'avinguda d'Isidor Macabich en direcció a Sant Antoni. També presenta la possibilitat de una rotonda sobre el túnel, a l'altura de la gasolinera, per connectar amb la carretera de Sant Antoni.

Aquesta alternativa es projecta amb una longitud total de 1.117 metres i s'ha seleccionat per la funcionalitat i la seguretat viària que presenta, així com per suposar un estalvi en els recorreguts ja que permetrà accedir directament a la EI-600, a causa de l'enllaç que suposa sobre la mateixa. Així mateix, el seu traçat és completament nou, la qual cosa comportarà una menor afecció sobre el nucli urbà.

Per a la selecció d'aquesta variant com a òptima s'han tingut en compte factors ambientals com l'afecció paisatgística, la biodiversitat, la hidrologia i els efectes erosius, la contaminació acústica, els valors etnològics i de construcció tradicional, el patrimoni històric i arqueològic i la perspectiva climàtica.

Arrenca el procés de participació ciutadana

El Consell d’Eivissa ha obert el procés a la participació ciutadana, “a causa de la complexitat d'aquesta variant”, l'objectiu és consolidar un projecte que compti amb el major consens social”, segons ha afirmat el conseller de Infraestructures Viàries del Consell d’Eivissa, Mariano Juan.

El conseller ha destacat també que “aquesta variant busca ser una oportunitat per millorar la qualitat de vida dels veïns de Sant Rafel”, en aquest sentit Mariano Juan ha remarcat que “és necessari que anem de la mà de la ciutadania, escoltant el que han de dir per a així aconseguir la major conformitat i unanimitat possible”.