- El Consell d’Eivissa i les navilieres acorden iniciar reunions tècniques per implementar la Llei sense perjudicar el servei de transport marítim, que s’ha reconegut com a «essencial» i «estratègic» per a la nostra illa
El president del Consell d’Eivissa, Vicent Marí, el vicepresident Mariano Juan i el director insular de Transports, Roberto Algaba, s’han reunit aquest matí amb les navilieres comercials que ofereixen serveis de transport regular a Eivissa per abordar la implementació de la Llei que regularà l’entrada de vehicles a l’illa a partir del proper mes de juny. Davant l’oposició dels empresaris, contraris a la aplicació de la Llei de Regulació de Vehicles, el president els ha explicat que aquesta Llei «no busca culpar a ningú en particular dels problemes de saturació puntual que viu l’illa d’Eivissa durant els mesos de temporada alta», sinó que pretén «que entre tots els qui tenim alguna responsabilitat, trobem una solució per garantir el futur sostenible, social i econòmic de la nostra illa».
En aquest sentit, el president ha explicat que conjuntament amb aquesta llei, el Consell d’Eivissa ja ha iniciat tota una sèrie de mesures, dintre de les seues competències, destinades a disminuir els efectes negatius de la indústria turística, com és la futura aprovació definitiva del PTI, que prohibeix, en línies generals, l’adquisició de noves llicències d’habitatge turístic en sòl rústic; la redacció dels Plans d’Intervenció en Àmbits Turístics (PIAT); l’entrada en funcionament de la nova contracta de transport en autobús, prevista per enguany i, sobretot, el pla de xoc de lluita contra l’intrusisme que invertirà, en els propers anys, més de 20 milions d’euros. «Tenim un problema, i l’estam abordant des de diferents punts de vista: no fer res, com proposen alguns, no és una opció», ha conclòs Vicent Marí.
Per tot això, i després que les navilieres plantegin les seus discrepàncies amb la quota recentment aprovada en Ple, per considerar-la «extremadament restrictiva», així com el sistema informàtic tècnic que es pretén integrar en el procés de venda dels bitllets de viatge, en les pròpies pàgines web de les navilieres, s’ha acordat establir un marc de diàleg tècnic entre les navilieres i el Consell Insular d’Eivissa per tal de poder concretar aquests punts i arribar a un acord que permeti aplicar la Llei amb garanties des del mes de juny i que, a l’hora la possible existència de problemes informàtics en el sistema de gestió de les quotes i les taxes, no esdevinguin en perjudicis econòmics directe als viatgers i a les companyies. Les navilieres s'han oferit al Consell per donar les dades milimètriques d'entrades i sortides per poder mesurar en temps real l'afluència de vehicles, inclús abans de començar l'aplicació de la Llei l'1 de juny.
Per tot això, el president Vicent Marí ha conclòs que «tal com ens han explicat les navilieres, reconeixem el paper fonamental de les connexions marítimes en la nostra illa, com a servei fonamental i necessari a nivell turístic, empresarial, de mercaderies i de cohesió territorial» i ha apostat per «integrar tots els actors en la implementació d’aquesta Llei que, lluny de ser un atac als interessos de les empreses privades que avui aixequen la veu, suposa una oportunitat per mantenir una Eivissa de futur que, de manera indirecta, beneficiarà a tothom, també a aquests empresaris, en el llarg termini».
Per part de les navilieres, han participar en la reunió la directora general d’ANAVE, Elena Seco, el president d’APEAM, Santiago Mayol, el president de Balearia, Adolfo Utor, el director general de GNV, Matteo De Candia, el gerent de Trasmapi, Rafael Cardona i el director general de Trasmed, Ettore Moracce, així com altres directius i representants d’aquestes companyies.