Noticias relacionadas

El Consell d’Eivissa llança pel 25N un vídeo realitzat pels alumnes de l’Institut Quartó de Portmany contra la violència cap a les dones

El Consell d’Eivissa llança pel 25N un vídeo realitzat pels alumnes de l’Institut Quartó de Portmany contra la violència cap a les dones

‘Està als teus dits’ és el lema de la nova campanya de conscienciació contra la violència cap a les dones impulsada pel Departament de Benestar Social, Família i Igualtat, juntament amb el Centre de Prevenció de Conductes Addictives (CEPCA) i els alumnes de Batxillerat Artístic de l’Institut Quartó de Portmany, i que es llança avui a les xarxes socials dins de les activitats previstes per commemorar el 25 de novembre el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra la Dona.

L’objectiu d’aquest vídeo realitzat pels alumnes d’Arts Escèniques de 2on de Batxillerat del Quartó de Portmany, sota la supervisió del professor Manolo Matoses, és sensibilitzar sobre els diferents tipus de violència que s’exerceix contra les dones i que hi ha un tipus en concret, la violència en xarxes socials que, tal com animen a fer els alumnes que han realitzat el vídeo, es pot combatre enfrontant-se a ella, silenciant i bloquejant a tots aquells que la exerceixen.

Així, amb el lema ‘Està als teus dits’, al vídeo es fa una crida a no deixar que la violència en xarxes socials o a través del mòbil faci malbé a les joves i dones en general i anima a aturar-la.

Per a aquesta campanya es torna a comptar  amb els alumnes d’art de l’Institut Quartó de Portmany que ja varen realitzar la campanya contra la ludopatia #Perdràs, i la campanya #Convivim en commemoració del 8 de març, per desenvolupar un contingut fet per joves que arribi amb el seu llenguatge també així als més joves, que, en paraules de la consellera de Benestar Social, Familia i Igualtat, Carolina Escandell, “són al final els que aplicaran els grans canvis en matèria d'igualtat i contra la violència cap a les dones”.

Escandell ha agraït als alumnes, professors i personal del CEPCA la seua participació en la creació del concepte i desenvolupament d’una campanya “amb un missatge clar, contundent i responsable” comptant amb la participació de gent jove, “creativa i implicada”.

Aquesta campanya s'està ja difonent en xarxes socials i també es projectarà a sales de cinema.